Veel indrukken | Dag 3 | ๐Ÿ“ Jakarta & Bogor

14 december 2017 - Jakarta, Indonesiรซ

Goedemorgen! โ˜€

Deze blog gaat over de eerste avond en ochtend in Jakarta.

10.00 uur en ik zit lekker aan mijn ontbijt. Schijfjes watermeloen, toasted bread en een flinke kop koffie. ๐Ÿ‰๐Ÿž Ik heb heerlijk geslapen in een heel fijn hostel in het historische centrum van Jakarta (The Packer Lodge). De taxi-rit er naartoe vanaf de airport was INTENS: wat een chaos en drukte en lawaai. Alles rijdt en loopt al toeterend kriskras door elkaar: scooters, taxi's, verkopers met loopwagens/juks met koopwaren, nog meer scooters, tuktuks. Ik keek m'n ogen uit. ;) Het heeft wel wat gezelligs, maar tegelijkertijd ook angstaanjagend. Blij dat ik hier niet hoef te leren autorijden, zegmaar. 'Welcome to Jakarta!' is was wat de chauffeur een aantal keren zei met een lachje.

In het hostel bijgekomen en gepraat met een andere backpacker over haar ervaringen, plannen en tips voor dit land! Toen een lekkere eerste nacht gemaakt. Fijn bed, airconditioning en mijn lakenhoes (zo fijn zo'n ding! Koeler, lichter en compacter dan een slaapzak). Slechts 1x wakker geworden door gezang uit een moskee om 4 uur 's nachts.

Vanmiddag ga ik nog even Kota, een wijk in het noorden van Jakarta, te voet verkennen en dan naar het treinstation om mijn reis per trein te vervolgen naar Bogor! Een stad ten zuiden van Jakarta waar ik de botanische tuinen wil bezoeken.

Groetjes! ๐Ÿ˜˜

1. Oma:
    15 december 2017
    Juul, wat een ervaringen al! Het klinkt geweldig! Is je hoofd groot genoeg voor alle indrukken?โ˜บ
  2. Mam:
    15 december 2017
    Heerlijk om zo over je schouder te mogen meegenieten!
    X!