GELAND! Dag 1&2 | 📍 Jakarta

14 december 2017 - Jakarta, Indonesië

Heee hallooo!
Zo! Ik heb er een lange reis op zitten van 20 uur. Het was een reis vol vliegmaaltijden op de gekste tijden (ivbm het tijdsverschil), interessante gesprekken met medereizigers, Indonesische woordjes leren, geblader in de Lonely Planet en (mislukte) pogingen om te slapen in het vliegtuig. Maar nu sta ik dan eindelijk op Indonesische bodem!

Op flinke vertraging op schiphol na is alles goed gegaan! Hoewel ik niet van lang in het vliegtuig zitten hou, waren de vluchten zelfs een beetje leuk. ;) ik zat beide vluchten naast hele chille mensen en heb leuke en inspirerende gesprekken gehad.
Ik wil tussendoor even benoemen HOE WARM HET HIER IS! Je stapt de voordeur van de airport uit en er komt niet alleen een walm warmte op je af, ook tig mannetjes die je een taxirit naar het centrum aanbieden.

Ik voel me nog heel groot en met m'n blonde haren best opvallend hier (zo zit ik nu op een bankje bij de airport en wordt opvallend vaak glimlachend aangekeken (lees: aangestaard), en nee ik heb geen genante outfit aan ofzo).

Ik heb nu al veel geleerd en wil die leerpuntjes met jullie delen in mijn blogs, zodat anderen er misschien ook ooit nog iets aan hebben. ;) please keep in kind: dit is mijn eerste backpackreis, dus het kunnen wel eens hele domme beginners fouten zijn, maar toch could be useful someday 😊

Lesjes na dag 1&2: 1. LICHTER INPAKKEN. Het feit dat je 20 kg ruimbagage mee mag nemen betekent niet dat je die 20 kg vol moet maken. Ik heb 15 kilo op m'n rug en daarmee 5 kilo spijt... 3 verschillende vestjes zijn echt niet nodig in zo'n warm land, en met 3 shirtjes red je het ook. Verder een logisch maar belangrijk leermomentje: nadat je pillen aanneemt van iemand die je net kent, vraag naar de verpakking! Ik had al 8 uur met een gezellige Nederlander samen in het vliegtuig gezeten en na veel praten voelde het best vertrouwd. Voor de opstekende hoofdpijn vroeg ik een paracetamol en die kreeg ik, toen ik ineens bedacht dat ik de volgende keer eerst moet checken of het echt paracetamol is. ;) ook al ziet het er zo uit, je zit toch aan de andere kant van de wereld met iemand van wie je de echte identiteit niet kent. (3. Of neem gewoon zelf paracetamollen mee in je handbagage...).

Het is hier nu 18 uur 's avonds. Tijd om een transfer naar mijn hostel te regelen en wat te gaan eten in de stad! Joeee.

1. Hannah:
    25 december 2017
    Leuk om allemaal te lezen! Veel plezier verder!!!